RANGKUMAN
SEJARAH PERINGATAN HARI KARTINI
KELOMPOK
Disusun Oleh :
1. ATILA ISHAQ
HAYRIN (03)
2. AURA GISELA SYAKINATURROSYIDIN (04)
3. BINTANG AJI
KIANSANTANG (06)
4. CAISA AYUANDA DEWI (08)
5. CINDHY ALFIONITA SYAHRANI (09)
6. INTAN NOVITA
ARWANPUTRI (13)
7. KINANTI MUNF
DZAKI (16)
8. SATRIA GALIH WIJAYA KUSUMA (24)
9. MUHAMMAD ZUHDY AZIZY RUSDY (33)
SMP NEGERI 1 KEDIRI KELAS IX - A
TAHUN PELAJARAN 2023/2024
KATA PENGANTAR
Puji syukur penulis aturaken wonten
Gusti Allah Ingkang Maha Agung , sahengga penulis
saget ngerampungake susunan
makalah sing berjudul
"Rangkuman Sejarah Peringatan Hari Kartini” kaliyan leres wekdal
kangge menuhi Projek Bahasa Jawa
Tahun 2023/2024.
Kita ucapake
maturnuwun kaliyan :
1. Ibu Satriyani Widyawati Rahayu,
S.Pd.M.Pd. selaku Kepala Sekolah SMP Negeri
1 Kediri
2.
Bapak Dodi Karel Sarwono
Elkel, S.Pd selaku Guru PPKN Kelas IX
3. Para guru pendamping
4. Wongtuwa penulis inggling sengkuyungan moral
lan material ingkang dipunparingaken
5. Teman-teman ingkang sampun
ngrencangi penulis ngrampungaken laporan perjalanan puniki kalih sae
Semoga laporan iki iso nambahi
pengetahuan lan nggowo manfaat gawe nambahi wawasan
pembaca. Tiada gading yang tak retak, kados puniku ugi kalih laporan perjalanan iki. Kami rumaosi menawi laporan
perjalanan iki taksih tebih saka kesempurnaan. Makane iku, sedaya kekirangan lan kerendahan manah, kita
ngajeng-ajeng sanget kritik lan saran saking para pamaos sami demi dandosan
laporan perjalanan puniki mengajengipun. Inggil saran, kritik utawi
rencangan kita sanjangaken matur nuwun .
Tim Penulis
DAFTAR ISI
BAB I PENDAHULUAN
A. LATAR BELAKANG
Raden Adjeng Kartini iku sawijining
sosok perempuan lan pahlawan sing dadi pelopor saka adane emansipasi wanita ing Indonesia. Beliau merjuangake derajat
perempuan Indonesia supaya bisa sama karo laki-laki. Salah sijine yaitu
liwat pewewet lan akses pendidikan
sing didapetake oleh perempuan.
Kangge
mengenang jasa sing wes diwenehi
karo RA Kartini,
mulane saben tanggal
21 April didesikake
dadi Hari Kartini. Saben tahune, perempuan Indonesia ngenang jasa sing wis diwenehi lan nggawe peluang gawe perempuan makin akeh.
Kegiatan sing bakal dilakoni
sebaagi upaya memperingati Hari Kartini iki gawe membantu
ningkatake jiwa nasionalisme anak muda.
B.
TUJUAN
1)
Membantu siswa lan siswi supaya luwih memahami lan mengetahui
makna tekan peringatan Hari Kartini.
2)
Mbukak ruang gawe ajang apresiasi lan kreasi siswa ing bergerak
ing bidang kesenian.
3)
Membantu ningkatake rasa lan jiwa patriotisme sarta
nasionalisme ing jero diri siswa.
4)
Ningkatake kerja sama lan kekompakan antar siswa tekan kegiatan sing
dilaksanake.
BAB II PEMBAHASAN
A. BIOGRAFI
Nama :
Raden Adjeng Kartini Tempat Tanggal
Lahir : Jepara,
21 April 1879
Tempat Tanggal Wafat : Rembang,
17 September 1904 (25 tahun)
Nama Ayah : Raden Mas
Adipati Aryo Sosroningrat
Nama
Ibu : Mas Ajeng Ngasirah
Pendidikan : Europesche Lagere School (ELS) atau SD
Raden Adjeng Kartini
asalipun saka kalangan
priyayi utawa kelas bangsawan
Jawa. Ia inggih punika putri saka Raden Mas Adipati
Aryo Sosroningrat, patih sing diangkat
dadi bupati Jepara enggal sawise
Kartini lahir. Kartini iki putri saka istri pertama, tetapi sanes istri utama. Kartini iku anak ke-5 saka 11
sedulur kandung lan tiri. Saka kabeh sedulur sekandung,
Kartini iku anak perempuan tertua. Amarga Kartini bisa ngomong Belanda, ing rumah ia mulai sunai dewe lan nulis surat marang
kanca-kanca korespondensi
sing asale saka Belanda. Salah sijine yaiku
Rosa
Abendanon sing akeh mendukunge. Saka buku-buku, koran, lan majalah
Eropa, Kartini tertarik
karo kemajuan mikir perempuan
Eropa.
B. SEJARAH
Dina Kartini iki salah siji dina
nasional ing Indonesia ing diperingati saben
tahunnya ing tanggal 21 April. Peringatan Hari Kartini pertama
kali dirayake sawise ditetapake Keputusan Presiden Republik Indonesia No.108 Tahun 1964 yaiku R.A. Kartini dados pahlawan nasional.
Pengetan dinten kartini inggih punika
wujud pakurmatan inggil jasa-jasa R.A. Kartini sing wis dadi pelopor pendidikan
gawe wanita ing Indonesia sing berharga banget kanggo kemajuan bangsa. Sosoke mampu ndobrak pandangan
zaman marang keterbatasan akses wanita kaliyan donya pendidikan mengantarkanipun ditetapake
dadi pahlawan nasional.
R.A Kartini kathah nyukani sumbangsihipun utaminipun
ing bidang pendidikan lan emansipasi wanita. Puniki pinten-pinten perjuangan
ingkang dipunlampahaken dening R.A kartini semasa hidup e :
Ndirikne Sekolah Khusus Wanita
Kartini School utawa
Sekolah
Kartini yaiku sekolah khusus gawe perempuan sing didirikne karo Yayasan Van Deventer
ing pirang-pirang panggon gawe ndidik para siswi perempuan ndasarake keinginan Raden Ajeng
Kartini. Van Deventer nindakaken sawijining gebrakan ing bidang
pendidikan karo ndirikake Sekolah Kartini ing Semarang tahun 1913. Sekolah iki
ana ing ngisor naungan Yayasan Kartini (Kartini Vereneging) sing didirikne ning Belanda tahun 1912 lan
mung nampa siswi perempuan
Jawa.
Berkat kegigihan Kartini, banjur didirikne Sekolah Wanita karo
Yayasan Kartini ing Semarang tahun 1912, Lan banjur ing Surabaya, Yogyakarta,
Malang, Madiun, Cirebon lan daerah lainnya.
1.
Pemikiran-Pemikiran R.A. Kartini Mengenai
Emansipasi Wanita
Perjuangan saka R.A Kartini liane yaiku pemikiran-pemikirane
ngenai kahanan para perempuan
Indonesia kala iku dibuktiake saka surat-surat sing ia tulis sebagian besar isine keluhan lan gugatan ngenai budaya khususe
ing wilayah Jawa sing ia anggap dadi penghambat kemajuan para wanita.
R.A Kartini nuturake
bahwa para perempuan pada semasa iku ora bisa bebas nentuake
pilihan hidupe terkait akeh masalah termasuk
tradisi feodal sisng menindas, pernikahan paksa lan poligami gawe perempuan
Jawa kelas siji, lan pentinge
pendidikan bagi bocah wedok.
Pemikiran-pemikiran Kartini sing ia tuangkan
ing bentuk tulisan
iki sing malih dibukukne karo J.H Abendanon karo nglumpukake surat-surat sing tau
dikirimne Kartini kepadane
lan nyusun ing sebuah buku sing judule “Door Duisternis tot Licht”
sing berarti “Dari Kegelapan Menuju Cahaya”, diterbitake tahun 1911. Apa sing disampekne karo Kartini ikulah
sing kemudian dadi dasar-dasar pikiran
emansipasi utawa kesetaraan perempuan Indonesia nganti
saiki.
C. PENERAPAN
Saben tanggal 21 April nalika kabeh warga Negara Indonesia mringati
Dina Kartini, sekolahku yo
melu andil ngerayakake dadi pengingat saka perjuangan sing uwes sing mbukak dalan gawe para wanita lan ngangkat
derajat wanita sing setara
karo pria.
SMP Negeri 1 Kediri mringati Dina
Kartini ngewajibne para siswa lan siswinya
gawe pakaian adat utawa nasional, serta ngadakake beberapa lomba sing kudu diikuti
karo beberapa perwakilan siswa lan siswi saka kelas VII nganti kelas IX. Iki runtutan adicara pringatan Hari Kartini :
a. Nama Acara : Hari Kartini
b.
Tanggal Acara : Senin,
22 April 2024
c.
Tempat Acara : SMP Negeri 1 Kediri
d.
Peserta Acara : Semua siswa siswi SMP
Negeri 1 Kediri
e.
Runtutan Acara :
1)
Pembukaan lomba Hari Kartini ing lapangan basket SMP Negeri 1 Kediri dihadiri
karo siswa lan siswa kelas VII, VIII, IX lan para guru.
2)
Lomba fashion show diikuti karo 1 siswa lan 1 siswi peserta perwakilan dhewe-dhewe kelas ing lapangan basket SMP Negeri 1 Kediri.
3)
Festival rujak diikuti karo 3 siswa lan 2 siswi peserta perwakilan
dhewe-dhewe kelas ing area parkiran
lan Lorong kelas SMP Negeri 1
Kediri.
f.
Tata
Laksana Acara :
1. Lomba Fashion
-
Saben kelas ngirimake
2 anak gawe perwakilan yaiku 1 laki-laki lan 1 perempuan.
-
Ngunakake klambi
adat jawa Kartini.
- Wektu penampilan nyesuakne peserta lan dewan juri.
-
Ora diolehi gandengan
tangan antara siswa laki-laki dan perempuan
- Diolehne nggawe make up sederhana.
-
Panggonan lomba ing Lapangan
Basket SMP Negeri 1 Kediri.
- Kriteria penilaian
: kesesuaian karo tema, penampilan ing catwalk, ekspresi, lan keserasian peserta.
2. Festival Rujak Buah
-
Saben kelas ngirimake
5 bocah gawe perwakilan yaiku 3 laki-laki lan 2 perempuan.
-
Peserta nggawa
bahan lan alat pembuatan rujak sendiri.
-
Bahan sing digunakan
yaiku buah lokal nusantara sing segar, paling akeh pembelian Rp 50.000.
-
Rujak digawe ndasarake kreasi dewe lan bumbu sing digawe tanpa
ngandung MSG.
- Diolehi nggawa kacang sing uwes digoreng
gawe bumbu, nangging
nguleke ning
sekolah.
-
Proses nggawe rujak dilakoni pas pelaksanaan lomba lan ora diolehi nggawa bumbu sing wes dadi.
- Durasi wektu maksimal
60 menit
-
Panggonan lomba ing area parkir kulon lan lorong kelas SMP Negeri 1 Kediri.
- Tim Rujak Buah nggawe klambi
batik lan nggawe celemek.
-
Meja disediakake karo panitia lan ketika plating wes mari peserta lagek diolehin
njumuk taplak ning Panitia.
-
Saben kelas nyajiake siji porsi rujak gawe dinilai.
-
Kriteria penilaian : Cita rasa lan variasi buah, proses nggawe, penyajian
lan keresikan.
D. NILAI - NILAI POSITIF
1.
Emansipatif
Nilai iki ngeliputi
kesetaraan lan persamaan
derajat bukan hanya antara laki-laki lan
perempuan, tapi
mencakup kepekaan lan
kepedulian sosial, semangat pembebasan melawan ketidak adilan, kezaliman,
kebodohaan, kemiskinan lan keberanian menghadapi penindasan walaupun atas nama adat.
2.
Nasionalis
iki bentuk aktualisasi karo sikape sing sangat ngehargai keberagaman lan pluralitas,
ngembangne budaya lan tradisi sarta
nrima kemajuan saka ndi wae selama ndukung
penguatan jati diri bangsane.
3. Optimis
Sanadyan kudu berada ning balik dinding pingitan, ora mbuat R.A. Kartini nyerah. Wektu penjalukan beasiswa ning
Batavia ora ugho mudun nganti tekone lamaran
Bupati Rembang sing telah nduwe istri. Selalu wae ana optimisme R.A. Kartini saka tiap prakara
abot sing dihadapine. Ia gigih njuangke
keyakinan, prasangka lan berkehendak apik, berfikir positif lan
selalu berorientasi pada masa depan. R.A. Kartini senantiasa terbuka
nyampekne kebenaran lan keyakinanne lan bersedia
belajar pada wong liyo serta menghormati pendapat wong liyo sanadyan beda karo
pandanganne. R.A. Kartini
obyektif lan berani
mengoreksi diri dhewe.
4.
Bersahaja
Kesederhanaan adalah salah siji ciri R.A. Kartini. ngehormati sesama,
tepa slira lan
ora menyombongkan diri sanadya
ia anak seorang
Bupati. Ia bahkan
ora gelem
ngambil hake dadi putri bangsawan gawe ndapatke penghormatan saka orang-orang sing oleh adat kudu ngehormatinne.
5. Kreatif
R.A. Kartini kabukak banget karo gagasan lan ide anyar,
terbuka karo perubahan, menciptakan peluang berkarya, inovatiif lan senantiasa
berorientasi kemasa depan. Seperti sing telah dilakoni dengan merubah
orientasi seni ukir Jepara saka seni dadi kerajinan. Termasuk ngelebokne motif-motif anyar pada ukir lan batik Jepara.
Puji syukur kehadirat Allah SWT kanggo rampunge panulisan laporan iki.
Panulis ngaturake matur nuwun marang kabehing pihak kang wis ngrewangi
panulisan iki, saengga manfaat kanggo para pamaos. Ing ndalem penyusunan
laporan iki isih akeh kaluputan ndalem penguraian seratan lan liyane, maka kita
nyuwun pangapurane sebesar-besare
KESIMPULAN
Dengan melihat
uraian sing telah penulis sampaikan maka disimpulne bahwa :
a)
Pringatan Dina Kartini merupakan wujud penghormatan atas
jasa-jasa R.A. Kartini sing telah
dadi pelopor pendidikan gawe wanita ing Indonesia sing sangat berharga kanggo kemajuan bangsa. Sosoke mampu
ndobrak pandangan zaman karo keterbatasan akses perempuan
terhadap dunyo.
b)
R.A Kartini akeh memberikan sumbangsihne terutama ing bidang pendidikan lan emansipasi
wanita. Berikut beberapa perjuangan sing dilakoni R.A Kartini ing masa hidupe, seperti mbangun sekolah lan
pikiran-pikiran R.A. Kartini kanggo
emansipasi wanita.
c)
Akeh nilai-nilai positif sing dapat kita ambil saka perjuanganne
R.A. Kartini
dalam memperjuangkan emansipasi wanita ing
Indonesia yaiku emansipatif, nasionalis, optimis, bersahaja, lan kreatif.